Офіційний сайт Олевської міської ради

Лічильники

Головна Новини Олевська міська рада Попереду – нові відкриття
Попереду – нові відкриття
Автор: Content manager

Олевськ не перестає бути цікавим для науковців. Увесь минулий тиждень (з 3 по 10 березня) тут провела група археологів під керівництвом старшого наукового співробітника Інституту археології НАН України, кандидата історичних наук Андрія Петраускаса. Метою їхнього візиту стало виготовлення нового човна-довбанки, стародавнього водного транспортного засобу наших пращурів. Як відомо, роботи археологів-експериментаторів у цьому напрямку тривають на Олевщині вже декілька років, зокрема, влітку 2015 р. відбувся перший похід на лодіях по Уборті, Прип’яті та Дніпру, який фінішував у Вишгороді Київської області.

Набувши досвіду, вчені вирішили виготовити досконалу модель човна, що міг би стати основою міні-флотилії для значно серйознішого експерименту – відтворення знаменитого колись шляху «із варяг у греки», а саме – від Олевська (поки що) до берегів Чорного моря. У перспективі, з досягненням міжнародних домовленостей, до цього проекту має намір приєднатися Польща, Литва, Білорусь та Туреччина. Та для того, щоб ці грандіозні плани здійснилися, доведеться ще чимало потрудитися. Саме цим займалися науковці, незважаючи на погоду. Для майбутнього виробу була вибрана струнка тополя, яку зрізали у своїх володіннях працівники ДП «Олевське ЛГ». Допомогу науковцям надали також олевський міський голова Олег Омельчук, директор ОП «Теплових мереж» Анатолій Повар, керівник бригади з благоустрою міськради Анатолій Мініч, депутат міської ради Юрій Халімончук та інші.

Роботи з виготовлення човна були цікаві також для працівників ЗМІ, тож для зйомок цього процесу з Києва приїхали тележурналісти «Wild Fox Film» (керівник Борис Субоч), відеопроекту, спеціалізується що на історичній тематиці.

А наприкінці тижня, на запрошення А.В. Петраускаса, Олевськ відвідали ще й фахівці Інституту геології Київського Наукового університету ім. Т. Шевченка, кандидат геологічних наук Ксенія Бондар та інженер Ірина Цюпа. Вони за допомогою георадару провели обстеження територій городища «Бабина гора» та хлібозаводу (тут, за припущенням вчених, колись також могло бути древнє поселення). Нас можуть чекати нові цікаві відкриття, але спочатку карти зондування повинні опрацювати спеціалісти.

На знімках: науковці Андрій Петраускас з аспірантами Іваном Зоценком та Андрієм Оленичем біля заготовки лодії; Андрій Петраускас з Іриною Цюпою та Ксенією Бондар обстежують територію хлібозаводу.